In het kader van assetmanagement is het voor aannemers die een wegvak onder hun hoede hebben van belang om te weten waar en wanneer incidenten gebeuren.
Voor dat doel is er nu Incidentmail: een automatisch gegenereerd bericht met wegnumner, rijrichting, hectometrering en een beknopte beschrijving van het voorval (oongeval, ongeval met een vrachtwagen, autobrand, etc.). Het bericht wordt gestuurd naar een emailadres of meerdere emailadressen naar keuze zodra een bergingshandeling wordt opgestart.
In het systeem kunnen wegvakken worden geconfigureerd op basis van wegnummer en hectometrering. Zo wordt er alleen een Incidentmail verstuurd wanneer het het wegvak betreft dat onder het eigen assetbeheer valt.
Aannemers en wegbeheerders kunnen Incidentmail gebruiken als waarschuwing dat er een incident is gebeurd waarvoor in een later stadium mogelijk hun hulp wordt ingeschakeld. Bovendien wordt daarmee als vanzelf het incident gelogd, informatie die van belang kan zijn bij prestatiecontracten.
Incidentmail wordt geleverd via een abonnement per kalendermaand.